El gota a gota educatiu

Amb aquest títol es podria pensar que un vol parlar de l’estat de coma en que es troba l’educació del nostre país, malalta de retallades. Però no és així, em ve de gust fer un tribut als docents. Aquells professionals que m’envolten, als del meu centre i als que em trobo en cursos i seminaris. Sense ells el sistema es colapsaria.

Les condicions en que es treballa avui en dia són lamentables. És difícil sobreviure al dia a dia escolar i, en canvi, aquest col·lectiu ho fa posant-ho tot de la seva part; posant tota la carn a la graella. Qui critiqui a aquest col·lectiu és que no el coneix. Qui el menystingui està faltant al respecte a unes persones que es deixen la pell lluitant en solitari per millorar el futur de les noves generacions.

El gota a gota no és el del pal de serum del malalt, tot i que està permetent que el pacient no mori. És el gota a gota del rec. Aquell que aprofita l’aigua i que fa créixer amb paciència els fruits. Aquest és el gota a gota que, amb la seva tasca diària, fan els professionals de la docència. Un col·lectiu transcendentment compromés amb la seva tasca i que lluita per no deixar-se arrossegar pels temps difícils que vivim.

Els que sou docents sabreu trobar exemples que il·lustren aquesta dedicació que avui subratllo. Els que no, pregunteu. Demaneu als mestres que cal fer avui per sobreviure amb dignitat al dia a dia en un centre escolar.

Companyes, companys, em venia de gust fer-vos aquest tribut. Em sento orgullós de ser mestre i de pertànyer a aquest col·lectiu.

Deixa un comentari

