Pareidolia i la tetera

Aquest article vol destacar el poder que té la xarxa per convertir quelcom quotidià, banal i fins i tot absurd en un fenomen internacional.

teterahitler

He parat atenció en una notícia que està basada en un fet real (als EEUU, és clar) i que té com a clau de la història un fenomen psicològic anomenat pareidolia,que tothom hem patit en un moment o altra.

Què és la pareidolia? El que ens passa quan mirem els núvols i creiem veure alguna figura en la seva forma. També  passa quan en les roques d’un penya-segat creiem veure un rostre. A mi em passa molt en identificar la part davantera d’un vehicle amb una cara.

A la fotografia podeu veure una pareidolia. Una escalfador d’aigua que algú va pensar que s’assemblava a Adolf Hitler. Doncs bé, aquí ve la notícia. Aquella persona va penjar la foto a internet i en poc temps aquella imatge va rebre un milió de visites. A això se li diu fer-se “viral”. Però el fenomen no acaba aquí. Aquella tetera valia uns 30 euros, al cap de poc s’havia esgotat i la podies trobar a e-Bay per 150.

Bé, no sé si quan gaudiu d’aquest fenomen visual sereu capaços de convertir-lo en un fenomen comercial, però segur que recordareu que aquest fet, força quotidià, té un nom i segur que us costarà de recordar: Pareidolia.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s